L’Agència de l’Habitatge de Catalunya ha tingut coneixement que s’estan produint diferents interpretacions alhora d’establir la documentació que s’ha de requerir en la tramitació d’un lloguer social obligatori. En aquest sentit, s’ha elaborat una nota d’aclariments que té l’objectiu de donar seguretat jurídica al procediment de lloguer social obligatori i, també, a les persones afectades que es trobin en algun dels supòsits de l’article 5.1 i 5.2, de la disposició addicional primera de la Llei 24/2015, i de la disposició transitòria de la Llei 1/2022, que compleixin els llindars de situació de vulnerabilitat de l’article 5.10 i 5.11 de la Llei 24/2015 i que no disposin d’alternativa habitacional pròpia; i establir la documentació que s’ha de requerir en la tramitació d’un lloguer social obligatori, sens prejudici del que ja estableix la pròpia Llei. Mentre no es desenvolupi reglamentàriament la forma d’acreditar el risc d’exclusió residencial, es necessari enumerar la documentació específica per acreditar la situació de vulnerabilitat, sens prejudici del que ja s’estableix a la pròpia disposició transitòria quarta, a fi de formalitzar el lloguer social obligatori indicat a la Llei. L'Agència de l'habitatge de Catalunya ha elaborat el model d'informe, annex a la nota d’aclariment, per facilitar les gestions dels serveis municipals pel compliment de la Disposició addicional primera de la Llei 24/2015. L’objectiu de l’informe és el de facilitar l’acreditació dels requisits de les persones que resideixen en un habitatge sense títol habilitant i que tenen dret a rebre una oferta de lloguer social per part de la propietat del habitatge on resideixen. Amb aquest document, que podrà ser adaptat pels diferents Ajuntaments, els serveis municipals podran acreditar que els sol·licitants es troben sota el llindar econòmic establert per la Llei per disposar del dret a un lloguer social obligatori i, també, la resta de requisits: arrelament anterior a l’ 1 de juny de 2021, no haver rebutjat cap oferta de reallotjament en els darrers dos anys, i la convivència veïnal. Pots descarregar el model i la nota d'aclariment, als enllaços de sota. Nota d’aclariment sobre la documentació per sol·licitar el LSO i model d’informe municipal Model d'informe municipal per acreditar requists dels sol·lictans LSO sense títol habilitant Què és Ofideute? 36 habitatges de lloguer amb protecció oficial ubicats al carrer Josep Borrell i Fontelles, edificis E1-E4 i E2-E3, de La Pobla de Segur 11 habitatges de lloguer amb protecció oficial ubicats a la Plaça de la Vila, 8, de Camprodon Cercador d'Oficines Ofideute Informació del projecte HOUSEFUL Quin és l’objectiu del Programa 60/40? 38 habitatges de lloguer amb protecció oficial ubicats a la plaça d'Alfons Comín, 5, de Santa Coloma de Gramenet Informació del projecte 4RinEU Com et pot ajudar Ofideute si tens dificultats econòmiques (hipoteca, lloguer o préstecs)? Millora ambiental contínua Descripció i objecte del programa Informació del projecte PLUG-N-HARVEST 32 habitatges de lloguer amb protecció oficial ubicats al c/ Bernat Torroja, 12, de Reus Informació del projecte PLURAL El projecte HOUSEFUL a l'Agència El projecte 4RinEU a l'Agència Objectius del programa En què consisteix el Programa 60/40? El nostre impacte El projecte PLUG-N-HARVEST a l'Agència Resultats aconseguits a l'Agència Subjectes obligats a oferir un lloguer social obligatori El projecte PLURAL a l'Agència Quin són els requisits del Programa 60/40? Accions de millora ambiental implantades Resultats aconseguits a l'Agència Resultats aconseguits a l'Agència Destinataris Beneficiaris del dret al lloguer social obligatori Enllaços Resultats aconseguits a l'Agència Quin és l’import que ha d’abonar l’Agència de l’Habitatge de Catalunya? Enllaços Declaració ambiental Enllaços Funcionament: organització i metodologia Condicions i limitacions de l'assessorament i la mediació Quin és l’import que ha d’abonar l’ajuntament? I la unitat familiar? Obligació de comprovació del risc d’exclusió residencial Enllaços Acords voluntaris per a la reducció de les emissions Com es calcula l’import del lloguer social a càrrec de la unitat familiar? Què es pot fer davant els problemes d'impagament? Finançament i pressupost Requisits específics en cas d’ocupació sense títol habilitant de l’habitatge Quines són les vies de captació d’habitatges del mercat privat? Informació ambiental als proveïdors Calendari Quina documentació necessita Ofideute per ajudar-te? Realització de l’oferta del lloguer social obligatori Ajuntaments que disposen de mesa d’emergències pròpia Com ha de ser la relació contractual entre l’Administració local, la propietat de l’habitatge i la unitat familiar adjudicatària de Mesa d’Emergències de Catalunya? Qui pot ser usuari d'Ofideute? Signatura del lloguer social obligatori La part arrendadora i sotsarrendadora han de ser necessàriament els ajuntaments? Ajuntaments inclosos a la mesa d’emergència de Catalunya Models de documents i informes proposta per a utilitzar en el procediment de Lloguer Social Obligatori (LSO), a l’empara de la Llei 24/2015, de 29 de juliol, i la Llei 4/16, de 23 de desembre Nota de premsa Quina és la documentació necessària per tramitar l’adhesió de l’habitatge a la XHIS i formalitzar el Programa 60/40? L’acord d’adhesió al Programa 60/40 s’ha d’aprovar per junta de govern local? L’Administració pública, com a part arrendadora i sotsarrendadora, ha de prestar i/o cobrar fiança? L’Administració pública està subjecta a l’impost del valor afegit (IVA)? I a l’impost de transmissions patrimonials (ITP) i els actes jurídics documentats (AJD)?