Les subvencions a entitats i associacions veïnals del parc d'habitatge públic són ajuts per al finançament de projectes socials d'actuacions comunitàries i activitats de cohesió social, per a l'adequació o manteniment de les dependències següents: Barris d'habitatges públics administrats o gestionats per l'Agència de l'Habitatge de Catalunya. Àrees de risc d'exclusió residencial. Zones amb degradació urbana. El pressupost és de 200.000€ repartits de la següent manera: 100.000 euros per a l’anualitat 2024. 100.000 euros per a l’anualitat 2025. Programes i actuacions subvencionables Existeixen dos programes, A i B, amb diferents accions subvencionables. A continuació, es mostren alguns exemples de cadascun: Programa A per al foment d'actuacions relacionades amb les comunitats de propietaris i residents: mediació en conflictes comunitaris, actuacions per evitar la degradació del parc d'habitatges, millores en l'eficiència energètica, actuacions de dinamització, etc. Programa B per a l'adequació i manteniment de les dependències que constitueixen la seu de les entitats veïnals i dels espais o elements comuns: despeses d'adequació, rehabilitació i manteniment de la seu de les entitats veïnals, despeses per a l’adquisició d’equipaments, despeses de manteniment de serveis, etc. Fase de sol·licitud de la subvenció Si vols sol·licitar una subvenció per a qualsevol de les accions anteriors, pots accedir al tràmit i seguir les passes que s'indiquen. El termini de presentació comença l’11 de juliol a les 09.00h i finalitza el 2 d’agost a les 14.00h. Fase de justificació de la subvenció Si la teva sol·licitud ha estat aprovada, has de saber que és requisit obligatori justificar les despeses efectuades tenint en compte els següents terminis: Per a despeses realitzades fins al 15 de novembre, la data límit de justificació és el 2 de desembre de 2024. Per a despeses realitzades a partir del 15 de novembre de 2024, la data límit és el 15 de gener de 2025. Per ajudar-te a finalitzar el tràmit amb èxit, t’informarem a continuació del termini de presentació i de les passes a seguir poder rebre la part restant de la teva subvenció. Quines passes he de seguir per fer la justificació? Una vegada hagis dut a terme algunes de les actuacions establertes als programes, és hora de justificar-les mitjançant factures, rebuts de pagament o nòmines. Aquests són els passos a seguir: Entrar a la pàgina del tràmit de la subvenció. Descarregar la documentació requerida. Consultar el document sobre especificacions concretes que han de tenir les factures, rebuts o nòmines per ser vàlids. Omplir la documentació i guardar-la. Entrar al tràmit de presentació de la justificació de despeses. Triar la manera de fer el tràmit: Amb signatura electrònica. Sense signatura electrònica. Omplir el formulari de la petició genèrica i adjuntar el document de justificació de les despeses. Si necessites més ajuda per poder completar el procés anterior, tens a continuació una guia explicativa amb tots els detalls.