El Decret 141/2012, de 30 d’octubre, pel qual es regulen les condicions mínimes d’habitabilitat dels habitatges i la cèdula d’habitabilitat disposa al seu article 9 que tots els habitatges de nova construcció, els que hagin tingut modificacions en la superfície o s’hi alterin les condicions d’habitabilitat i els que hagin estat sotmesos a algun dels processos d’intervenció de rehabilitació o gran rehabilitació com a conseqüència d’haver sofert danys derivats de riscos col·lectius amb afectació catastròfica han de disposar de cèdula de primera ocupació, prèviament a la seva ocupació, atès que aquesta cèdula és necessària perquè les empreses subministradores d’energia elèctrica, aigua, gas, telecomunicacions i altres serveis donin d’alta aquests serveis als usuaris finals. Atesa la situació d’excepcionalitat provocada pel COVID 19, que actualment no permet que els procediments administratius es tramitin de conformitat amb els tràmits ordinaris previstos en les regulacions corresponents, es considera necessari adaptar el procediment previst a l’article 14 del Decret 141/2012, de 30 d’octubre, en el sentit que les sol·licituds de cèdules de primera ocupació es pugin sol·licitar de forma no presencial, d’acord amb els tràmits que s’especifiquen en aquesta Resolució, mentre duri la situació d’excepcionalitat. D’acord amb les competències atribuïdes per l’article 7.3 apartats a) i d) de la Llei 13/2009, del 22 de juliol, de l'Agència de l'Habitatge de Catalunya, Resolc: Primer.- Les sol·licituds de cèdules d’habitabilitat de primera ocupació pels habitatges de nova construcció i per als habitatges nous procedents d’una intervenció de rehabilitació o gran rehabilitació d’edificis existents es tramitaran d’acord amb el procediment següent: - La sol·licitud es presentarà via telemàtica, al portal de la Generalitat de Catalunya, mitjançant formulari Petició Genèrica ubicat al següent enllaç https://web.gencat.cat/ca/tramits/tramits-temes/Peticio-generica i s’adjuntarà la següent documentació: Sol·licitud de cèdula habitabilitat primera ocupació signada amb certificat digital. Certificat final d’obra i d’habitabilitat (CFO), en format pdf, signat amb certificat digital, pel personal tècnic competent i amb el visat, només quan sigui preceptiu, del col·legi professional respectiu. Annex A al CFO de Modificacions de Projecte, en format pdf, visat i signat mitjançant certificat digital per l'arquitecte / arquitectes. Annex B al CFO de Relació dels controls d’obra i resultats, en format pdf, visat i signat mitjançant certificat digital per l'aparellador / aparelladors. Còpia de la comunicació prèvia de primera ocupació als efectes d’acreditar la data de presentació davant l’ajuntament. - Ates que el formulari de Petició Genèrica pot anar acompanyat d'un màxim de dos documents caldrà adjuntar els documents sol·licitats en el punt 1 anterior amb un arxiu comprimit .Zip o .Rar (els programes es poden trobar i instal·lar gratuïtament). - La presentació de la sol·licitud comporta el consentiment del peticionari a rebre les notificacions corresponents per via telemàtica. Segon.- De conformitat amb l’article 28, apartat 7, de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, els sol·licitants es responsabilitzen de la veracitat dels documents aportats juntament amb la sol·licitud. Tercer.- Aquesta resolució té efectes des de la data de la seva signatura i fins que finalitzi la situació d’excepcionalitat produïda pel COVID-19. Annex: Resolució sobre la tramitació de cèdules d’habitabilitat de primera ocupació amb caràcter extraordinari durant els efectes del l’estat alarma i confinament pel Covid19. [PDF, 144 KB.] Informació ambiental als proveïdors Què és Ofideute? Què és la moratòria del pagament del lloguer pel COVID-19? Cercador d'Oficines Ofideute Què són els ajuts transitoris de finançament al pagament del lloguer COVID-19? Informació del projecte HOUSEFUL Quin és l’objectiu del Programa 60/40? Què són els ajuts transitoris de finançament al pagament del lloguer COVID-19? Informació del projecte 4RinEU Beneficiaris Sóc un llogater en situació de vulnerabilitat econòmica i social, sense alternativa habitacional, amb una demanda de desnonament per manca de pagament del lloguer en curs, amb (o sense) una data de desnonament. Què haig de fer? Com et pot ajudar Ofideute si tens dificultats econòmiques (hipoteca, lloguer o préstecs)? Què es la moratòria del pagament de la hipoteca pel COVID-19? Millora ambiental contínua Descripció i objecte del programa Informació del projecte PLUG-N-HARVEST Qui es pot beneficiar de la moratòria? Qui es pot beneficiar d’aquests microcrèdits subvencionats? Què són els microcrèdits per al pagament del lloguer pel COVID-19? Model de sol·licitud per demanar a la propietat de l'habitatge una reducció, moratòria o acord en relació al deute de la seva renda Informació del projecte PLURAL Qui es pot beneficiar d’aquests microcrèdits subvencionats? El projecte HOUSEFUL a l'Agència El projecte 4RinEU a l'Agència Objectius del programa Objectius En què consisteix el Programa 60/40? Qui es pot beneficiar d’aquesta moratòria? El nostre impacte El projecte PLUG-N-HARVEST a l'Agència Qui es pot beneficiar d’aquesta línia de microcrèdits? Que s’entén per unitat familiar en aquesta norma? I si sóc un propietari que es troba en situació de vulnerabilitat. Què haig de fer? Què s’entén per unitat familiar en aquesta norma? Resultats aconseguits a l'Agència Subjectes obligats a oferir un lloguer social obligatori El projecte PLURAL a l'Agència Que s’entén per unitat familiar en aquesta norma? Quin són els requisits del Programa 60/40? Model de sol·licitud per a facilitar a les persones llogateres demanar una pròrroga extraordinària del contracte de lloguer de l'habitatge habitual Quan puc demanar la moratòria? Accions de millora ambiental implantades Requisits Resultats aconseguits a l'Agència Resultats aconseguits a l'Agència Quan puc demanar el microcrèdit? Destinataris Beneficiaris del dret al lloguer social obligatori Enllaços On puc demanar la moratòria? Resultats aconseguits a l'Agència Qui no pot sol·licitar la moratòria? Quin és l’import que ha d’abonar l’Agència de l’Habitatge de Catalunya? Enllaços Com dono consentiment al Jutjat perquè derivi el meu cas a Serveis Socials, tant si sóc llogater com propietari? Declaració ambiental Quan puc demanar el microcrèdit? Què s’entén per unitat familiar en aquesta norma? On he de demanar els préstecs als pagament del lloguer COVID-19? Resolució Model de sol·licitud de suspensió de llançament Enllaços Funcionament: organització i metodologia Condicions i limitacions de l'assessorament i la mediació Quines són les opcions que m’ha d’oferir el propietari de l’habitatge on resideixo? Quin és l’import que ha d’abonar l’ajuntament? I la unitat familiar? Qui no pot sol·licitar el microcrèdit avalat per l’ICO? Quina documentació he de presentar juntament amb la meva sol·licitud? Obligació de comprovació del risc d’exclusió residencial Guia de la sol·licitud Enllaços Acords voluntaris per a la reducció de les emissions On he de demanar els préstecs als pagament del lloguer COVID-19? Quina documentació he de presentar juntament amb la meva sol·licitud? Com es calcula l’import del lloguer social a càrrec de la unitat familiar? Quan puc demanar la moratòria o la condonació parcial de la renda? Què es pot fer davant els problemes d'impagament? Quins són els efectes de l’aplicació de la moratòria? Si em poso d’acord amb el propietari, puc accedir a la línia de microcrèdits? Finançament i pressupost Requisits específics en cas d’ocupació sense títol habilitant de l’habitatge Quina documentació he de presentar juntament amb la meva sol·licitud? Quines són les vies de captació d’habitatges del mercat privat? Quants diners puc demanar? Com funciona la línia de crèdits ICO? Calendari Quina és la documentació necessària per presentar la sol·licitud? Quants diners puc demanar? Quan triaran en concedir-me la moratòria? Quina documentació necessita Ofideute per ajudar-te? Realització de l’oferta del lloguer social obligatori Ajuntaments que disposen de mesa d’emergències pròpia Com ha de ser la relació contractual entre l’Administració local, la propietat de l’habitatge i la unitat familiar adjudicatària de Mesa d’Emergències de Catalunya? Qui i quan rebrà els diners del microcrèdit? Qui i quan rebrà els diners del microcrèdit? Quina és la documentació necessària per a presentar la sol·licitud d’ajornament de la renda? Quin és el termini de sol·licitud de la moratòria? I de resposta del propietari? Qui pot ser usuari d'Ofideute? Signatura del lloguer social obligatori La part arrendadora i sotsarrendadora han de ser necessàriament els ajuntaments? Ajuntaments inclosos a la mesa d’emergència de Catalunya En el cas que m’aculli a la moratòria, puc accedir als ajuts transitoris de finançament a través de microcrèdits de l’ICO? Si tinc dificultats per retornar el microcrèdit, què puc fer? Quines són les condicions i despeses d’aquests préstecs? Quines són les condicions i despeses d’aquests préstecs? Models de documents i informes proposta per a utilitzar en el procediment de Lloguer Social Obligatori (LSO), a l’empara de la Llei 24/2015, de 29 de juliol, i la Llei 4/16, de 23 de desembre Nota de premsa Quina és la documentació necessària per tramitar l’adhesió de l’habitatge a la XHIS i formalitzar el Programa 60/40? He de retornar els ajuts rebuts? He de retornar els ajuts rebuts? L’acord d’adhesió al Programa 60/40 s’ha d’aprovar per junta de govern local? L’Administració pública, com a part arrendadora i sotsarrendadora, ha de prestar i/o cobrar fiança? L’Administració pública està subjecta a l’impost del valor afegit (IVA)? I a l’impost de transmissions patrimonials (ITP) i els actes jurídics documentats (AJD)? L’Administració local ha de fer la retenció de l’IRPF?