El Decret 141/2012, de 30 d’octubre, pel qual es regulen les condicions mínimes d’habitabilitat dels habitatges i la cèdula d’habitabilitat disposa al seu article 9 que tots els habitatges de nova construcció, els que hagin tingut modificacions en la superfície o s’hi alterin les condicions d’habitabilitat i els que hagin estat sotmesos a algun dels processos d’intervenció de rehabilitació o gran rehabilitació com a conseqüència d’haver sofert danys derivats de riscos col·lectius amb afectació catastròfica han de disposar de cèdula de primera ocupació, prèviament a la seva ocupació, atès que aquesta cèdula és necessària perquè les empreses subministradores d’energia elèctrica, aigua, gas, telecomunicacions i altres serveis donin d’alta aquests serveis als usuaris finals. Atesa la situació d’excepcionalitat provocada pel COVID 19, que actualment no permet que els procediments administratius es tramitin de conformitat amb els tràmits ordinaris previstos en les regulacions corresponents, es considera necessari adaptar el procediment previst a l’article 14 del Decret 141/2012, de 30 d’octubre, en el sentit que les sol·licituds de cèdules de primera ocupació es pugin sol·licitar de forma no presencial, d’acord amb els tràmits que s’especifiquen en aquesta Resolució, mentre duri la situació d’excepcionalitat. D’acord amb les competències atribuïdes per l’article 7.3 apartats a) i d) de la Llei 13/2009, del 22 de juliol, de l'Agència de l'Habitatge de Catalunya, Resolc: Primer.- Les sol·licituds de cèdules d’habitabilitat de primera ocupació pels habitatges de nova construcció i per als habitatges nous procedents d’una intervenció de rehabilitació o gran rehabilitació d’edificis existents es tramitaran d’acord amb el procediment següent: - La sol·licitud es presentarà via telemàtica, al portal de la Generalitat de Catalunya, mitjançant formulari Petició Genèrica ubicat al següent enllaç https://web.gencat.cat/ca/tramits/tramits-temes/Peticio-generica i s’adjuntarà la següent documentació: Sol·licitud de cèdula habitabilitat primera ocupació signada amb certificat digital. Certificat final d’obra i d’habitabilitat (CFO), en format pdf, signat amb certificat digital, pel personal tècnic competent i amb el visat, només quan sigui preceptiu, del col·legi professional respectiu. Annex A al CFO de Modificacions de Projecte, en format pdf, visat i signat mitjançant certificat digital per l'arquitecte / arquitectes. Annex B al CFO de Relació dels controls d’obra i resultats, en format pdf, visat i signat mitjançant certificat digital per l'aparellador / aparelladors. Còpia de la comunicació prèvia de primera ocupació als efectes d’acreditar la data de presentació davant l’ajuntament. - Ates que el formulari de Petició Genèrica pot anar acompanyat d'un màxim de dos documents caldrà adjuntar els documents sol·licitats en el punt 1 anterior amb un arxiu comprimit .Zip o .Rar (els programes es poden trobar i instal·lar gratuïtament). - La presentació de la sol·licitud comporta el consentiment del peticionari a rebre les notificacions corresponents per via telemàtica. Segon.- De conformitat amb l’article 28, apartat 7, de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, els sol·licitants es responsabilitzen de la veracitat dels documents aportats juntament amb la sol·licitud. Tercer.- Aquesta resolució té efectes des de la data de la seva signatura i fins que finalitzi la situació d’excepcionalitat produïda pel COVID-19. Annex: Resolució sobre la tramitació de cèdules d’habitabilitat de primera ocupació amb caràcter extraordinari durant els efectes del l’estat alarma i confinament pel Covid19. [PDF, 144 KB.] Què és Ofideute? 11 habitatges de lloguer amb protecció oficial ubicats a la Plaça de la Vila, 8, de Camprodon Cercador d'Oficines Ofideute Informació del projecte HOUSEFUL Quin és l’objectiu del Programa 60/40? 38 habitatges de lloguer amb protecció oficial ubicats a la plaça d'Alfons Comín, 5, de Santa Coloma de Gramenet Informació del projecte 4RinEU Com et pot ajudar Ofideute si tens dificultats econòmiques (hipoteca, lloguer o préstecs)? Millora ambiental contínua Descripció i objecte del programa Informació del projecte PLUG-N-HARVEST 32 habitatges de lloguer amb protecció oficial ubicats al c/ Bernat Torroja, 12, de Reus Informació del projecte PLURAL El projecte HOUSEFUL a l'Agència El projecte 4RinEU a l'Agència Objectius del programa En què consisteix el Programa 60/40? El nostre impacte El projecte PLUG-N-HARVEST a l'Agència Resultats aconseguits a l'Agència Subjectes obligats a oferir un lloguer social obligatori El projecte PLURAL a l'Agència Quin són els requisits del Programa 60/40? Accions de millora ambiental implantades Resultats aconseguits a l'Agència Resultats aconseguits a l'Agència Destinataris Beneficiaris del dret al lloguer social obligatori Enllaços Resultats aconseguits a l'Agència Quin és l’import que ha d’abonar l’Agència de l’Habitatge de Catalunya? Enllaços Declaració ambiental Enllaços Funcionament: organització i metodologia Condicions i limitacions de l'assessorament i la mediació Quin és l’import que ha d’abonar l’ajuntament? I la unitat familiar? Obligació de comprovació del risc d’exclusió residencial Enllaços Acords voluntaris per a la reducció de les emissions Com es calcula l’import del lloguer social a càrrec de la unitat familiar? Què es pot fer davant els problemes d'impagament? Finançament i pressupost Requisits específics en cas d’ocupació sense títol habilitant de l’habitatge Quines són les vies de captació d’habitatges del mercat privat? Informació ambiental als proveïdors Calendari Quina documentació necessita Ofideute per ajudar-te? Realització de l’oferta del lloguer social obligatori Ajuntaments que disposen de mesa d’emergències pròpia Com ha de ser la relació contractual entre l’Administració local, la propietat de l’habitatge i la unitat familiar adjudicatària de Mesa d’Emergències de Catalunya? Qui pot ser usuari d'Ofideute? Signatura del lloguer social obligatori La part arrendadora i sotsarrendadora han de ser necessàriament els ajuntaments? Ajuntaments inclosos a la mesa d’emergència de Catalunya Models de documents i informes proposta per a utilitzar en el procediment de Lloguer Social Obligatori (LSO), a l’empara de la Llei 24/2015, de 29 de juliol, i la Llei 4/16, de 23 de desembre Nota de premsa Quina és la documentació necessària per tramitar l’adhesió de l’habitatge a la XHIS i formalitzar el Programa 60/40? L’acord d’adhesió al Programa 60/40 s’ha d’aprovar per junta de govern local? L’Administració pública, com a part arrendadora i sotsarrendadora, ha de prestar i/o cobrar fiança? L’Administració pública està subjecta a l’impost del valor afegit (IVA)? I a l’impost de transmissions patrimonials (ITP) i els actes jurídics documentats (AJD)?